Kolektivní nakupování

Kolektivní nakupování je ve světě a i v Česku relativně populární záležitost. Jeho známost je dána tím, právě nakupováním v kolektivu lze získat na zboží či služby výrazné slevy.


Například za takové kolektivní nakoupení bychom mohli považovat i skupinovou jízdenku na vlak. Pokud je ve skupině více než 2 lidé, další získávají slevu 25-50%. Tím samozřejmě klesá cena pro všechny. A podobně to funguje i na internetu.

Již několik let mají možnost Češi využívat slevových portálů. Jejich princip je jednoduchý. Prodejci sem nechají umístit svou výhodnou nabídku, která má zpravidla slevu na ceně asi 40-70%. Občas ovšem narazíme i na 90% slevy.

Aby to ale nebylo pro prodejce nevýhodné, musejí slevu nějak omezit. A to jak zdola, tak shora. Zdola myšleno tak, že si slevu musí objednat určitý počet lidí, aby byla aktivní. Jestliže se minimálního počtu nedosáhne, sleva se neaktivuje a nikdo nic neplatí. Pokud se ale nedosáhne maximálního počtu lidí, co si slevu mohou objednat, tak se nic neděje. Tato hranice pouze jistí prodejce od toho, aby slevy využilo abnormální množství lidí a tím ho tak připravilo o zisk.

Celé kolektivní slevy a nakupování je pro nás zákazníky velmi užitečné a především výhodné. Lze pomocí něj ušetřit několik stovek nebo dokonce tisíc.

Štítky: , ,

Comments are closed.